طراحی رستوران 

افرادی که می خواهد بازسازی یا افتتاح رستوران انجام دهند. نه تنها باید به منوی رستوران، پرسنل و … توجه کنند، باید طراحی رستوران را در اولویت قرار دهند؛ یکی از اصلی ترین دلایل این که بسیاری از رستوران ها حرفی برای گفتن ندارند و نمی توانند مشتریان زیادی داشته باشند، توجه ناکافی به طراحی رستوران ها می باشد. طراحی داخلی مشتریان را در آن جا نگه می دارد و سبب می شود تا رهگذاران هم برای استفاده از خدمات ترغیب شوند. ترکیب طراحی دکوراسیون داخلی و منوی فوق العاده می تواند باعث موفقیت یک رستوران شود. اما چه مواردی در طراحی آن اهمیت دارد و شما باید آن را در نظر بگیرید.

 

سبک طراحی رستوران 

سبک طراحی رستوران که به آن کانسپت هم می گویند، یک سبک طراحی است که شامل بخش های گوناگون اعم از منو، خدمات، غذا و طراحی می شود و فضای رستوران را تشکیل می دهد.

طراحی داخلی رستوران ها با توجه به سلیقه شخصی صورت می گیرد اما یک سری سبک ها می تواند به المان های اصلی آن کمک کند. شما باید یکی از سبک کلاسیک یا سبک مدرن را برای طراحی رستوران استفاده کنید.

 

به روزترین طرح ها ، زیباترین ایده ها را از ما بخواهید.

کیفیت ، سرعت و بهینه سازی قیمت در اجرا

تماس : 09122056740

 

طراحی رستوران کلاسیک 

برای طراحی داخلی رستوران کلاسیک، شکل چیدمان، مبلمان و نوع آن ها تاثیر زیادی دارد. نحوه طراحی و چیدمان مبلمان، از تاثیر زیادی روی راحتی مشتریان و استفاده از آن ها برخوردار است. در طراحی رستوران های کلاسیک برای بخش های مختلف مانند مبلمان از رنگ های تیره بیشترین استفاده را می کنند. همین طور طراحی قسمت های گوناگون فضا با بهره گیری از گلدان بزرگ، شمع، لوستر و تابلوها انجام می گیرد. در طراحی رستوران های کلاسیک عموما از موسیقی های آرام و بدون متن استفاده می شود.

 

سفره خانه سنتی ایرانی

یکی از سبکهای مرسوم در ایران طراحی به سبک سنتی  میباشد که ریشه در تاریخ ایران دارد.

در این سبک جداره های آجری و نقوش هندسی ، قوسها و کاشی کاری به چشم میخورد و حسی منحصر به خود در افراد ایجاد میکند. این سبک بیشتر در مناطق قدیمی مثل بازار تهران استفاده میشود.

 

سفره خانه سنتی_دیزی سرا

 

سفره خانه سنتی_دیزی سرا

.

.

طراحی رستوران مدرن 

طراحی رستوران مدرن یکی دیگر از سبک های طراحی است که بیشتر رستوران های امروزی از این مدل سبک بهره می گیرند. در این سبک از طراحی، آثارهنری در کنار نور ملایم استفاده می شود و خودنمایی می کند. به کارگیری از مبلمان مانند سبک کلاسیک نیست و خیلی ساده تر است، شما می توانید از مبلمان ساده با اکسسوری های دیگر که ترکیب رنگ های روشن دارند می توانید بهره بگیرید.

 

 

رستوران مدرن
طراحی رستوران مدرن

 

طراحی مدرن برای رستوران های کوچک با سبک های معمولی خیلی ساده و مناسب تر می باشد.

 

غذاخوری

 

 

نکات مهم برای طراحی دکوراسیون رستوران

در صورتی که سبک طراحی را انتخاب کرده اید باید یک سری موارد دیگر را هم برای آن در نظر داشته باشید تا بتوانید خیلی ساده و راحت یک رستوران تمام عیار داشته باشید، برخی از این نکات عبارتند از:

  • برنامه ریزی برای طراحی
  • نورپردازی مناسب
  • استفاده از رنگ های هماهنگ
  • به کارگیری از موزیک
  • چیدمان مناسب

 

به روزترین طرح ها ، زیباترین ایده ها را از ما بخواهید.

کیفیت ، سرعت و بهینه سازی قیمت در اجرا

تماس : 09122056740

 

کدام سبک طراحی رستوران بهتر است؟

هر کدام از سبک های طراحی برای خودش یک سری کارکردهایی دارد و انتخاب هر کدام از آن ها برای شما دشوار خواهد بود. از این رو برای این که بخواهید هر یک از این سبک ها را انتخاب کنید باید بررسی کنید که سبک و سیاق رستوران شما با کدام یک از سبک ها هم خوانی دارد.

به عنوان مثال اگر شما یک رستوران کوچک دارید، بهترین سبک برای شما کلاسیک نیست، شما باید از المان های مختلف برای سبک مدرن بهره بگیرید تا یک رستوران با استفاده از بیشترین فضای بهینه را طراحی کنید.

 

نحوه چیدمان در طراحی رستوران

شکل و شمایل چیدمان در رستوران به شما کمک می کند تا پیش از ایجاد هر گونه تغییر یک سری آیتم های مختلف را تعیین کنید. برنامه ریزی برای طراحی چیدمان به شما برای اندازه و نحوه قراردادن میز و صندلی کمک می کند. از طرفی شما علاوه بر موارد دیگری باید در طراحی چیدمان هم سرویس بهداشتی، غذا خوری، آشپزخانه و دیگر بخش ها را هم درنظر بگیرید.

از طرفی اگر فضای ورودی رستوران شما شلوغ بود باید فاصله بین میزها را رعایت کرده و از بیشترین ظرفیت فضا بهره بگیرید.

 

فضای ورودی برای غذاخوری

یکی از بخش هایی که اهمیت زیادی در طراحی رستوران ها دارد، ورودی است. ورودی ساختمان ها باید منحصر به فرد و جذاب باشد، همین طور برای نام و برند رستوران باید از فونت و رنگ زیبا استفاده شود تا از فاصله های زیاد هم بتوان آن را شناخت.

برای این که ورودی را طراحی کنید باید از المان هایی استفاده کنید که با سبک کلی فضا هماهنگی داشته باشد، نوع رستوران و منویی که سرو می کند هم در این زمینه تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر شما رستورانی با غذایی دریایی دارید باید در ورودی رستوران از المان های دریایی بهره بگیرید.

 

نورپردازی در طراحی غذاخوری ها

اگر شما رستوران های شلوغ و معروف را بررسی کنید متوجه می شوید که نورپردازی آن ها به بهترین شکل انجام شده است. نورپردازی ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی است که ساختار آن ها سبب می شود تا فضا و رنگ در طول شبانه روز خودش را نشان بدهد. شما می توانید برای عاشقانه تر کردن فضا هم از آن به خوبی استفاده کنید. اگر شما می خواهید برای سبک مدرن استفاده کنید، باید به سراغ چراغ های امروزی بروید.

 

 

استفاده از آبنما در فضای بیرونی

اگر رستوران شما محوطه دارد، بهترین کاری که می توان برای آن انجام داد، استفاده از اکسسوری ها می باشد، آبنماها نه تنها به داشتن یک فضای سبز کمک می کند بلکه با صدای آرامشی که از آب تولید می کند، به جذابیت محیط افزوده و مردم علاقه زیادی به آن نشان می دهند. آبنما ها را می توان در اندازه و اشکال گوناگون سفارش داده و آن ها را به صورت دیواری، شیشه ای و سنگی انتخاب کرد.

 

سوالات متداول

برای طراحی رستوران باید چه مواردی را در نظر داشت؟ باید منوی رستوران، سبک آن و بخش های مختلف برای طراحی را در نظر گرفت.

سبک های طراحی دکور رستوران به چند دسته تقسیم می شود؟ سبک های طراحی رستوران به مدرن و کلاسیک طبقه بندی می گردد.

 

چطور می توان فضای بیرونی رستوران را طراحی کرد؟ می توانید با بهره گیری از المان های طبیعی و آبنما آن را انجام دهید.

طراحی و اجرای رستوران خود را به ما بسپارید.

به روزترین طرح ها ، زیباترین ایده ها را از ما بخواهید.

کیفیت ، سرعت و بهینه سازی قیمت در اجرا

تماس : 09122056740

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =