ساخت ویلا

ساخت ویلا


جهت طراحی و ساخت ویلا با ما در تماس باشید.

ما ویلای رویایی شما را به بهترین شکل خواهیم ساخت.

کیفیت در طراحی و ساخت ،سرعت و بهینه سازی قیمت در اجرا را با ماتجربه کنید.

گروه معماری هشت گوش. 

تماس : 09122056740

طراحی و ساخت ویلا چیست

با توجه به آپارتمان نشینی شدن شهرها، ویلاها نسبت به گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند، مردم علاقه دارند تا یک ویلا برای خارج از شهر در زمان اهی تفریحات شان داشته باشند، از این رو ما شاهد طراحی و ساخت یک سری ویلاهای مختلف هستیم که هر یک می توانند از سبک و سیاقی متفاوتی بهره بگیرند، اما برای ساخت ویلا باید به یک سری موارد توجه کرد، طراحی و ساخت ویلا مناسب و لوکس نیازمند تخصص و مهارت های گوناگون است. ما در ادامه نکات طراحی و ساخت ویلا را به شما می گوییم با ما همراه شوید.

 

طراحی و ساخت ویلا
طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا

در طراحی و ساخت ویلا نه تنها باید اطلاعات معماری کافی داشت، بلکه باید محیط مناسب و نظرهای کارفرما را هم پیاده سازی کرد، البته یک سری موارد دیگر هم مانند هواشناسی و شرایط آب و هوایی که قرار است ویلا در آن ساخته شود هم حرف اول را می زند. یک ویلای با کیفیت باید با شرایط محیطی هماهنگ ساخته شود تا بتوان از آن راحت استفاده کرد و مشتریان خودش را هم پیدا کند.

 

نکات قابل توجه در طراحی و ساخت ویلا

  • آشنایی با وضعیت اقلیمی محیط
  • بررسی جهت و شدت وزش باد
  • بررسی زاویه تابش خورشید
  • نوع بافت شهری
  • درنظر داشت قوانین وضع شده توسط شهرداری
  • نوع طراحی سبک ویلا
  • سلیقه کارفرما
  • طراحی و اجرای فضای سبز آن

 

اصول طراحی و ساخت ویلا

برای این که یک ویلا ساخته شود باید مراحل گوناگونی را طی کرد و همین طور یک سری اصول را در نظر داشت که شما بهتر است با موارد زیر آشنایی داشته باشید:

  • انتخاب و بازدید زمین
  • طراحی نقشه و پلان به وسیله کارشناس
  • بررسی شرایط و نیازهای کارفرما
  • دکوراسیون و طراحی فضا
  • اجرای قوانین و مقررات معماری
  • اجرای قوانین شهرداری

 

سبک های طراحی و ساخت ویلا

ویلا می تواند به سبک های گوناگونی طراحی شود، سلیقه شما برای ساخت یک ویلا و موقعیت زمین آن در  انتخاب طرح آن دو عامل بسیار مهم است. اگر بخواهیم سبک های طراحی ویلا را به شما بگوییم باید به ویلا کلاسیک، مدرن و ترکیبی اشاره کنیم که هر کدام، یک سری ساختار و شرایط متفاوت از هم دیگر را دارند.

 

طراحی ویلای مدرن

ویلای مدرن یکی از محبوب ترین نوع ویلا است که مورد استقبال افراد زیادی قرار می گیرد. سبک مدرک با توجه به معماری روز و همین طر طرح های مختلف امروزی پیاده سازی می شود. زمانی که مطالعات پروژه ویلا انجام می گیرد تمامی المان های با توجه به سبک های روز معماری مدرن پیاده سازی می شوند. طراحی ویلا مدرن دوبلکس امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و ما شاهد افزایش طراحی و ساخت آن به خصوص برای طراحی و ساخت ویلا در شمال کشورمان هستیم.

 

ویلا مدرن
ساخت ویلای مدرن

طراحی و ساخت ویلا کلاسیک

یکی دیگر سبک های ویلا که برای خاص پسندان و طرفداران ویلاهای لوکس اهمیت دارد، طراحی و ساخت ویلا کلاسیک می باشد.

سبک کلاسیک نما و ساختمان را با عظمت نشان می دهد، این سبک هیچ مشکلی نداشته و لوکس بودن را به رخ ببینده می کشد. در سبک های لوکس ویلا، اشرافی بودن نشان داده می شود و برای محوطه سازی اطراف آن هم این سبک به کار می رود.

ویلاهای کلاسیک معمولا برای خانه هایی با متراژ بزرگ استفاده می شود که فضای زیاد و جزئیات فوق العاده ای دارند. طراحی این ویلاها از مدل های قدیمی کلاسیک هم بهره می گیرد که از ستون ها استفاده کرده و با یک طرح زیبا، ورودی بنا را شگفت انگیز می کنند.

 

 

ویلا کلاسیک
ویلا کلاسیک

 

نکات مهم طراحی ویلا کلاسیک

  • استفاده از طرح و الگو به صورت راه راه، شطرنجی و گل که هم درون و هم خارج ویلا به کار می رود.
  • دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک از خطوط منحنی استفاده می کند.
  • قرنیزهای ساخته شده با ظراف و با شکل و شمایل اصل انجام می شود.
  • تناسب و نظم در قسمت های مختلف ویلا مانند آشپزخانه، اتاق خواب و .. باید رعایت شود.

 

عوامل موثر در طراحی و ساخت ویلا

برای این که بخواهید یک ویلا چه کلاسیک چه مدرن را طراحی کنید، پس از اخذ مجوزهای ساخت و موارد مربوط به آن باید به یک سری عوامل دیگر هم توجه کنید که عبارتند از:

 

نورپردازی

نورپردازی بخش بسیار مهمی است، به کارگیری از لوازم نورپردازی می توان جلوه و زیبایی طراحی ویلا را چند برابر کند. شما برای نورپردازی کاری که باید انجام دهید استفاده کرده از لوازم آن به صورت قرینه و با توجه به فضاست. در طراحی فضای بیرونی و حیاط ویلا می توانید از لوازم نورپردازی به خوبی استفاده کنید و داخل اتاق خواب ها هم نورهای ملایم به کار ببرید.

 

ویلا
نورپردازی ویلا

 

جهت طراحی و ساخت ویلا با ما در تماس باشید.

ما ویلای رویایی شما را به بهترین شکل خواهیم ساخت.

کیفیت در طراحی و ساخت ،سرعت و بهینه سازی قیمت در اجرا را با ماتجربه کنید.

گروه معماری هشت گوش. 

تماس : 09122056740

 

سقف ویلا

مورد بعدی ارتفاع سقف ویلاست و یکی از نکات طراحی ویلاهای کلاسیک و مدرن هم همین است. در  طراحی و ساخت ویلاهای مدرن، سقف ها عموما ارتفاع خیلی کم تری دارند، در صورتی که در ویلاهای کلاسیک شما باید سقف های ارتفاع بلند تری داشت هباشید تا روی آن های گرچ بری هم انجام شود تا هم زیبایی سازی شده و هم از سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده شود.

 

کفپوش ها

بخش دیگر که در طراحی و ساخت ویلا تاثیر زیادی دارد کف فضا است. اجرا کردن کف فضا در محوطه بیرونی سازه خیلی تاثیر دارد شما می توانید از سنگ فرش ها یا سنگ های کف استفاده کنید و یا این که از مصالحی مانند چوب هم بهره بگیرید. ترکیب کفپوش با المان های نورپردازی در طراحی فضا می توانید زیبایی ویلا و حس آرامش آن را بیشتر کند.

 

طراحی ویلا ایرانی

در کشور ما روز به روز به علاقه مندان طراحی و ساخت ویلا بیشتر می شود. ویلاهای ایرانی، بیشتر به صورت باغ ویلا بوده و متراژ آن ها اهمیت زیادی دارد. عموما ترکیبی که برای طراحی ویلاهای ایرانی به کار می رود ترکیب کلاسیک و مدرن است، اما در ساخت آن ها به سلیقه کارفرما خیلی توجه می شود و ساخت باغچه های سنتی در حیاط ویلا هم صورت می گیرد. در طراحی ویلا ایرانی به مدرن و کلاسیک بودن آن توجه زیادی می شود، اگر شما می خواهید طراحی ویلا ایرانی را انجام دهید ابتدا باید سبک آن و  مواردی که می خواهید رعایت شود را مشخص کنید و سپس اقدام به سایر کارها نمایید.

 

جهت طراحی و ساخت ویلا با ما در تماس باشید.

ما ویلای رویایی شما را به بهترین شکل خواهیم ساخت.

کیفیت در طراحی و ساخت ،سرعت و بهینه سازی قیمت در اجرا را با ماتجربه کنید.

گروه معماری هشت گوش. 

تماس : 09122056740

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =