لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان


بازسازی لوله کشی ساختمان در سریعترین زمان و با متریال با کیفیت.

جهت مشاوره با ما در تماس باشید.

09363056740

بازسازی لوله کشی ساختمان چیست؟ 

لوله و لوله کشی ساختمان یکی از بخش های مهم در ساختمان است و کمتر کسی می باشد که در حال حاضر از اهمیت لوله کشی با خبر نباشد. امروزه وجود لوله ها در ساختمان حرف اول را می زند و مدل های مختلف لوله ها می باشند که آب و گاز را به شما ارسال می کنند.

لوله کشی در ساختمان ها از جمله مراحل مهم هر سازه به شمار می رود که باید به وسیله یک متخصص لوله کشی اجرا گردد. اگر لوله کشی ساختمان ها به شکل مناسب صورت نگیرد یک سری مشکلات در آن ها ایجاد می گردد و ساکنان با چالش های زیادی مواجه می شوند و تقریبا زندگی غیر ممکن می شود. در نتیجه اگر شما می خواهید یک سازه جدید را بسازید بهتر است از یک متخصص لوله کشی ساختمان بهره بگیرید.

بازسازی لوله کشی
بازسازی لوله کشی

 

اهمیت لوله کشی در ساخت سازه 

استفاده نادرست از لوله ها عواقب بی شماری را برای شما به همراه دارد و برای شما همیشه هزینه بر است. چون که باید تخریب کنید، اگر لوله کشی هم مشکل دارد باید بازسازی لوله کشی ساختمان را انجام دهید.

اما چه مشکلی ایجاد می شود اگر لوله کشی ها به درستی انجام نشود؟ لوله ها گرفته شده، از آن ها نامناسب استفاده می شود، به خوبی آن ها نصب نمی شود و یک سری مشکلات دیگر هم در کنار آن ها ایجاد می گردد که ساکنان ساختمان با چالش های زیادی روبه رو می شوند؛ به همین دلیل برای بازسازی لوله کشی ساختمان باید انجام شود تا مشکلات آن برطرف شود. در نتیجه شما باید انتخابات خودتان را در زمینه لوله کشی و تاسیسات به دقت بررسی کنید و سپس کارهای خودتان سنجیده پیاده سازی کنید.

اگر در زمینه بازسازی لوله کشی ساختمان تخصص ندارید بهترین کار این است که شما با یک متخصص مشورت کرده و سپس به خرید لوله ها بروید تا آن ها را با کیفیت و با گرید مناسب انجام دهید.

 

اهمیت انتخاب لوله کشی با کیفیت در ساختمان  

شناخت لوله و به کارگیری از لوله های با کیفیت تاثیر زیادی در تولید یک سازه دارد. عدم به کارگیری از اصول ساختمان می تواند یک سری مشکلات ایجاد کند و فرآیند ساخت با مشکلات زیادی رو به رو می کند.

با گذر زمان ساختمان سازی در بیشتر کشورها افزایش پیدا کرده و به اهمیت موارد جانبی ساختمان سازی منجر می شود. به همین دلیل بیشتر پیمانکاران ساختمانی با به کارگیری محصولات با کیفیت در تولید ساختمان ها و لوله کشی آن ها بهره می گیرند؛ از این رو بیشتر ساختمان ها پس از گذشت چند ماه نیاز به بازسازی لوله کشی ساختمان دارند و در غیر این صورت ساکنان با مشکلات زیادی روبه رو می گردند.

البته می توان در ساختمان هایی که با رعایت استانداردهای امروزی ساخته می شوند، از لوله کشی مدرن بهره می گیرند که نیاز به تعمیرات و هزینه های پایین دارند.

 

انواع لوله ساختمانی

به کارگیری از لوله مناسب در ساختمان ها از جمله اصول مهم در آن به شمار می رود. به همین دلیل اولین که پیش از لوله کشی باید آن را بررسی کنید، این است که لوله کاربرد مخصوص به خودش را داشته و برای استفاده از آن به کار می رود. به عنوان مثال لوله گاز به عبور گازها اختصاص دارد و نمی توان از آن برای لوله کشی آب بهره گرفت.

از طرفی همیشه توجه داشته باشید تا لوله هایی را انتخاب کنید که بهترین گرید را دارند. از محصولات با کیفیت در شرکت ها و برندهای خارجی و داخلی بهره بگیرید که دارای طول عمر بالایی داشته و همین طور نیاز به سرویس نداشته باشد. در غیر این صورت هر چند وقت باید بازسازی لوله کشی ساختمان را انجام دهید.

برای تهیه لوله باید به این نکته توجه نمایید که بهترین لوله ها با استفاده از ماشین آلات صنعتی و رعایت استانداردهای بین المللی تولید می شوند. در ادامه به شما انواع لوله ها را می گوییم پس با ما همراه باشید.

 

لوله فاضلاب

یکی از لوله هایی که در لوله کشی ساختمان اهمیت زیادی دارد، لوله کشی فاضلاب می باشد. عدم استفاده درست از این لوله ها و عدم به کار گیری از اصول لوله کشی فاضلاب می تواند سبب ترکیدگی و شکستگی لوله ها شود و ترمیم آن هم سخت و مشکل می باشد.

شما بهترین لوله ای که می توانید استفاده نمایید، لوله پلی اتیلن می باشد که سایز آن 800 بوده و برای انتقال فاضلاب و آب های سطحی به کار می رود. بیشتر این لوله ها دو جدا بوده و کیفیت زیادی دارند و به سادگی هم دچار مشکل نمی شوند.

برای جاهایی که نیاز به انتقال آب بیشتری است، می توان لوله های اسپیرال پلی اتیلن را به کار برد. قیمت لوله ها با توجه به نوسانات بازار است، اما هر چقدر کیفیت آن ها بیشتر باشد تاثیر زیادی در ماندگاری و دوام دارند. متاسفانه به کارگیری از لوله های غیر استاندارد با چالش های زیادی همراه است.

 

لوله آب

حتی اگر در ساختمان سازی هم تخصص نداشته باشید نام لوله کشی آب را شنیده اید. شاید فکر کنید که بازسازی لوله کشی ساختمان برای آب و فاضلاب با هم دیگر یکی بوده و فرق زیادی ندارد. اما این تصور غلط است چون که آن ها با هم دیگر فرق دارند. بهترین لوله هایی که می توان برای آب استفاده کرده لوله های فلزی با سایز 800 هستند. اما اگر شما می خواهید لوله های کوچک تری داشته باشید بهترین کار این است که به سراغ لوله های پلی اتیلن بروید. در کنار آن ها لوله های پلاستیکی وجود دارند که عموما گزینه های خوبی نیستند اما در مناطق خشک و خنک استفاده می شوند.

 

لوله گاز

لوله بعدی که در ساختمان سازی استفاده می شود برای گاز است. لوله های گاز حساسیت فوق العاده بیشتری دارند آن هم به این دلیل می باشد که مواد داخل آن قابلیت آتش گرفتن دارند و اگر لوله بی کیفیت باشد و نشتی پیدا کند احتمال آتش سوزی است. گاز به شدت حساس بوده و حتی با یک جرقه کوچک هم آتش می گیرند. شما باید برای انتخاب لوله ها دقت زیادی داشته باشید. امروزه بهترین لوله ها را لوله های فلزی کربن استیل می دانند که در بیشتر خطوط گاز رسانی از آن بهره می گیرند.

 

شبکه فاضلاب چه بخش هایی دارند؟

یکی از بخش هایی که امروزه اهمیت زیادی دارند، شبکه فاضلاب می باشد که از قسمت های گوناگونی بهره مند هستند. به عبارتی دیگر فاضلاب بیشتری استفاده از لوله در یک سازه دارد، باید بدانید که فاضلاب در بیشتر ساختمان ها وجود دارد و باید یک مجاری خروجی داشته باشد. لوله های فاضلاب در ظرفشویی، دستشویی، حیاط و حمام باشند که هر یک به یک نقطه وصل شده و جریان آن ها را بهم می رساند و به لوله اصلی می ریزد.

 

شاخه های فاضلاب

لوله افقی فاضلاب که محتویات لوله انشعاب در ساختمان به آن وارد می شود به لوله قائم می رسد که در طبقات مختلف هستند. ما می خواهیم به شما یک سری از آن ها را معرفی می کنیم.

 

سیفون

سیفن وسیله ای می باشد که با مقداری آب در مسیر فاضلاب، اجازه نمی دهد تا هوا و گاز آلوده وارد فضای ساختمان بشود.

 

لوله افقی اصلی

این مدل لوله ها در پایین ترین بخش شبکه لوله شی هستند که فاضلاب ساختمان را به لوله های قائم به پایین ترین طبقه می ریزند و به خارج از ساختمان ارسال می کند.

لوله هواکش

لوله هواکش یک سری دیگر از لوله ها می باشند که برای شکل گیری ارتباط شبکه لوله کشی فاضلاب با جریان هوای آزاد در برابر فشار سیفون یا معکوس به کار می رود.

 

لوله پلیکا چه اهمیتی دارد؟

لوله پلیکا کارایی زیادی در ساختمان ها دارند. این لوله ها به شکل منعطف ساخته می شوند و مقاومت زیادی دارند تا در بیشتر جاها به کار می رود. لوله های پلیکا دارای لوله پلیکا نیمه قوی، معمولی و قوی تقسیم بندی می شوند که هر یک از آن ها برای بخش های گوناگون استفاده می شوند. این مدل لوله ها بیشتر سایز 20 الی 400 میلی متری دارند.

 

کاربرد لوله پلیکا

  • عبور هوا
  • عبور سیم و کابل
  • جمع آوری آب در پشت بام و ناودانی
  • شبکه فاضلاب درون ساختمان
  • اتصال فاضلاب خانگی به شهری

 

نکات مهم در بازسازی لوله کشی ساختمان 

امروزه یکی از قسمت های مهم در بازسازی ساختمان ها بخش لوله کشی می باشد؟ لوله کشی ساختمان از بخش های مهم تاسیسات به شمار می رود، چرا که اگر به درستی ارزیابی نشوند مشکلات زیادی را برای سرنشینان ایجاد می کند. لوله کشی ها ممکن است به دلیل اهمیت ظاهر ساختمان کمتر مورد توجه قرار بگیرد، اما شاید بیشتر از آن ها اهمیت داشته باشند. ما به شما یک سری موارد درمورد بازسازی لوله کشی ساختمان می گوییم پس با ما همراه شوید.

 

لوله مناسب برای انتقال آب سرد و گرم کدام است؟

در چند سال گذشته لوله هایی که برای انتقال آب سرد و گرم به کار می رفتند فلزی بودند و مشکلات زیادی نظیر زنگ زدگی را داشتند. درنتیجه امروزه برای انتقال آب بهداشتی از لوله هایی مانند پلی پروپیلن و پلی اتیلن استفاده می کنند که هر یک از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

 

لوله پلی اتیلن: لوله های پلاستیکی هستند که در برابر خوردگی مقاومت بالا داشته، اما در برابر حرارت مقاومت آن چنانی ندارند، اما برای نصب دارای تنوع بالایی هستند و انعطاف زیادی دارند.

لوله پلی پروپیلن: این مدل لوله ها که به آن ها لوله سبز هم می گویند، قیمت مناسب، وزن پایین، اجرای کم و شکل پذیری در برابر دما را دارند.

لوله پنج لایه: یکی از جدیدترین مدل لوله ها به شمار می روند که بهشان سوپرپایپ هم می گویند که مشکلات زیادی نداشته و در برابر فشار بالا هم مقاومت دارند.

 

نکات مهم در اجرای لوله کشی

برای بازسازی لوله کشی ساختمان باید به یک سری موارد توجه شود که عبارتند از:

  • محل لوله کشی ها باید به صورتی باشند که دچار یخ زدگی، شکستگی، سرما و … قرار نگیرند.
  • لوله کشی ساختمان باید با به کارگیری از تاسیسات ساختمان و استانداردهای آن انجام شوند.
  • باید از وسایل و لوازم با کیفیت استفاده کنید.
  • دسترسی ساده به لوله ها اهمیت زیادی دارد، شما برای اجرای این لوله ها باید پس از وجود شکستگی، ترک و … به راحتی آن را تعمیر کنید.
  • لوله ها نباید در معرض آفتاب باشند و اگر در جای این چنینی قرار بگیرند آن ها را بپوشانید.

 

چرا باید بازسازی لوله کشی ساختمان انجام شود؟

بازسازی لوله کشی ساختمان می تواند به دلیل گوناگونی صورت بگیرد که هر یک از آن ها دارای یک سری راهکارها هستند. از آن جایی که تاسیسات کاری تخصصی می باشد و افراد تجربه در این حوزه داشته باشند تا بتوانند با بررسی و در نظر داشتن یک سری استانداردها آن ها را انجام دهند. پس بهترین کار این است که برای بازسازی لوله کشی ساختمان به سراغ مجموعه های معتبر بروید.

بازسازی لوله کشی ساختمان یک سری مزایا و برتری هایی دارند که در ادامه آن ها را به شما می گوییم:

 

افزایش کیفیت آب

اولین دلیلی که می توان برای بازسازی لوله کشی ساختمان گفت، افزایش کیفیت آب می باشد. جنس لوله ها ارتباط زیادی با آب مصرفی دارد. هر اندازه که لوله های شما با کیفیت تر باشند آب املاح کمتری دارد و تاثیر آن روی بدن کمتر می باشد. این مورد در بیشتر لوله های گالوانیزه دیده می شود و دلیل آن این است که آب با اکسیژن واکنش می دهد و این مواد کیفیت آب را کم می کنند.

برای بهبود کیفیت آب شما بهتر است در بازسازی لوله کشی ساختمان از لوله هایی مانند پلیکا، پنج لایه، سبز و … استفاده کنید که بروز این مشکلات را خیلی کم تر می کند.

 

از بین بردن نم و رطوبت در دیوارها

ایجاد نم و رطوبت یکی از چالش هایی است که گریبان گیر افراد ساختمان ها می شود. مهم ترین دلیل ایجاد آن این است که نشتی یا ترکیدگی در لوله ها ایجاد می گردد. این عامل اگر از سقف ها باشد نشان می دهد که عایق کاری مناسب نبوده و وجود نم و رطوبت مشکلات زیادی را به دنبال دارد، از این رو شما باید پس از بررسی محل دقیق رطوبت آن را بازسازی کنید. چون که رطوبت می تواند یک ساختمان را هم بپاشد.

 

کم کردن هزینه های مصرفی

اگر می خواهید که هزینه هایتان را مانند پول آب کم کنید، بهترین کار این است که مشکلات لوله کشی آب ساختمان را حل کنید. نشتی، ترکیدگی، چکه کردن شیرآلات و … می تواند برای هدر رفتن آب و افزایش قبض آب شما دلیلی خوبی باشند. اگر بازسازی ساختمان و لوله کشی انجام شود از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.

 

افزایش طول عمر ساختمان

بازسازی لوله کشی ساختمان و یا هر جای دیگر باعث می شود تا طول عمر ساختمان چند برابر شود. اگر سال های زیادی از عمر ساختمان شا می گذرد بهترین کار این است که آن ها را بازسازی کنید. شما باید بخش های معیوب و پر مشکل را با قطعات جدید و نو عوض کنید و هر گونه نشانه هایی که از خرابی ها وجود داشته باشد را برطرف نمایید.

 

چه کارهایی باید برای بازسازی لوله کشی انجام داد؟

پس از شناسایی و تخشیص دلایل و علل تعویض لوله ها باید بازسازی اصولی را انجام دهید. شما باید در این مرحله ارزیابی کنید آیا ساختمان شما نیاز به بازسازی داشته یا خیر؟

اگر در این زمان احساس کردید که بازسازی بر اثر نشتی یا ترکیدگی ایجاد شده است باید آن را ترمیم کنید. اگر بخواهید همه لوله ها را به دلیل مشکلاتی مثل فرسودگی، زنگ زدگی، افت فشار و … تغییر دهید باید همه لوله های قدیمی را خارج کنید.

شما می توانید با به کارگیری از یکی از روش ها مانند روکار، توکار، کلکتوری و زیرسقفی با کارشناس مشورت کرده و سپس از آن ها بهره بگیرید.

 

بازسازی لوله کشی فاضلاب

لوله های فاضلاب خیلی اهمیت دارند و نسبت به سایر لوله ها جزء آن هایی هستند که باید زودتر از بقیه بازسازی شوند. لوله کشی فاضلاب خیلی سخت است و اگر با دقت انجام نگیرد مشکلات را ایجاد می کند. یک سری دلایلی هستند که شما تنها باید لوله کشی فاصلاب را بازسازی کنید که به شرح ذیل می باشند:

  1. وجود نشتی
  2. فرسودگی
  3. شکستگی و سوراخ شدگی
  4. وجود نم و رطوبت
  5. انتشار بوی بد
  6. زنگ زدگی
  7. بسته شدن لوله
  8. بالا زدن چاه فاضلاب
  9. نصب غیر اصولی

 

جمع بندی

لوله کشی ساختمان بخش خیلی مهمی در آن است، اما به دلیل نشست و کاهش طول عمر ساختمان بلاخره یک روزی نیاز به بازسازی دارد. شما می توانید با بازسازی لوله کشی ساختمان در کم ترین زمان ممکن طول عمر آن ها را بیشتر کنید و از بروز یک سری چالش ها جلوگیری کنید. بازسازی کردن کاری تخصصی است و اگر به صورت اصولی انجام نشود می تواند یک سری مشکلات دیگر برای سایر بخش ها را ایجاد کند، پس بهتر است توسط افراد با تجربه انجام بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =